Monday, October 2, 2017

Menjadi seorang dewasa.

Setelah berbulan-bulan sibuk dengan hal realiti ni, baru terasa nak kembali menulis semula. Perjalanan seorang Atiqah sampai ke hari ini sangat lah tidak diduga. Kadang jatuh, kadang seperti dibawa terbang. Mungkin itu lah, segala apa yang kita rancang itu ada rancangan yang lebih baik oleh Dia. Walaupun hal itu buat aku rasa sendirian tapi bila fikirkan balik, itu yang lagi mendekatkan aku dengan-Nya.

Hey, I am graduating this year.

Siapa sangka perjalanan sebagai seorang pelajar degree selama 4 tahun tu dah berakhir. Pejam celik pejam celik dan semua dah ada haluan masing-masing. Termasuk aku. Agaknya aku belum serik untuk ditimbuni assignment dan menerima seberat-berat ilmu. Tapi, tipu lah kalau aku tak cakap yang aku sebenarnya sedang menilai semula keputusan aku. Betul ke aku nak sambung belajar ni? Secara coursework pula tu? Fakulti lain pula tu?

Soalan yang sering dilontarkan, "Kenapa tak buat research?"

Entah lah. Aku pun sendiri hilang jawapan yang aku selalu simpan dan praktis nak jawab tu. Bila aku mula fikirkan jawapan itu, aku jadi resah. Sebab pada masa itu, aku sendiri meragui aku. Doakan lah yang baik-baik ya. Semoga apa yang aku pilih ini terbaik untuk aku. Mungkin jawapan itu akan muncul bila tepat pada masanya. Mungkin pada masa itu, resah itu sudah tiada.

Dua tahun lagi aku berhenti lah jadi student balik. Hahaha.

No comments:

Post a Comment